RVS-käsittely

RVS Technology logo

KOHTEET JOTKA SAADAAN SUOJATTUA JA KUNNOSTETTUA KÄSITTELYLLÄ:

  • Moottori
  • Vaihteisto
  • Taka-akselisto / perä
  • Ohjaustehostimen pumppu
  • Dieselpumppu
  • Turboahdin / mekaaninen ahdin

LAINAUS RVS TECHNOLOGYN SIVUILTA

“Suojaa ja kunnosta autosi, moottoripyöräsi, traktorisi, moottoriveneesi, skootterisi ym. muitten laitteitten tekniikka normaalikäytön aikana eli suojaa ja kunnosta ne RVS Technology® tuotteilla.”

“RVS-teknologia on uusi nanoteknologia, joka mahdollistaa erittäin liukuvan ja kestävän tribokeraamisen pinnan muodostamisen koneenosien kulumiselle alttiille pinnoille. Samalla laitteen kunto parantuu selkeästi ja se suojataan tulevaltakin kulumiselta. Luonnollisina seurauksina myös energian (polttoaineen) kulutus ja päästöt pienenevät, minkä TÜV:n raportti todistaa.”

“Käsittely voidaan suorittaa ennalta ehkäisevänä alle 40 000km ajetulle nelitahtimoottorille yhdellä käsittelyllä tai kunnostaa yli 40 000km ajettulle nelitahtimoottorille kahdella käsittelyllä. Riippuen moottorin kunnosta, tarvittaessa useampikin käsittely on suositeltavaa. Sillä kuitenkin säästää selvää rahaa.”

Hinnasto

RVS G4

Bensiinimoottoreille
Öljytilavuus enintään 4L
Tarjous 33,00 €

RVS G6

Bensiinimoottoreille
Öljytilavuus enintään 6L
Tarjous 50,00 €

RVS D6

Dieselmoottoreille
Öljytilavuus enintään 6L
Tarjous 67,50 €

RVS P2

Ohjaustehostimelle
Öljytilavuus enintään 2L
Tarjous 19,50 €

RVS T3

Manuaalivaihteistot
Öljytilavuus enintään 3L
Tarjous 39,50 €

RVS T6A

Automaattivaihteistolle
Öljytilavuus enintään 6L
Tarjous 62,50 €

KOKEMUKSIA

CASE: PEUGEOT 106

Asiakas saapui korjaamolle vanhemmalla pösöllä, sinisen sauhun saattelemana. Katsastus oli konttorilla keskeytynyt ympäristöhaitan vuoksi. Pakokaasupäästöjä ei voinut mitata näkyvän savun vuoksi. Oli selvää, että moottori polttaa liikaa öljyä.

Tällaisessa tapauksessa yleensä ainut vaihtoehto on moottorin purkaminen ja öljyvuodon korjaus. Syy voi olla jumittuneet tai vaurioituneet männänrenkaat, sylinterikannen tiiviste tai venttiilivarsien kumit. On myös mahdollista, että männän ja sylinteriputken välys on sen verran kasvanut, ettei männän öljyrengas kykene pyyhkimään kaikkea öljyä sylinterin seinämältä. Tällöin öljy pääsee palotilaan ja palaa pois. Kustannukset olisivat joka tapauksessa tällä autolla 400 eurosta ylöspäin.

Asiakkaalle ehdotettiin kuitenkin RVS-käsittelyä. Kokeilu on pieni riski suhteessa mahdollisesti saavutettuun hyötyyn ja moottorin avaamisesta aiheutuviin kustannuksiin. Tarkistimme öljymäärän ja lisäsimme moottoriin yhden RVS G4 tuotteen, joka riittää siis 4 öljylitratilavuuteen asti.

RVS aine vaikuttaa käytössä pikkuhiljaa ja jää kitkan alla metallipinnoille täyttäen kitkapinnan epätasaisuudet. Aineen kiinnittyminen kitkapinnalle kestää noin 400-1000km normaalissa ajossa. Asiakkaalle ehdotettiin, että ajaa noin 400-500 kilometriä ja tulee takaisin, jonka jälkeen katsotaan minkälainen vaikutus ensimmäisellä käsittelyllä oli.

Kun autolla oli ajettu noin 500km ensimmäisellä RVS-käsittelyllä, oli ero jo huomattava. Teimme autoon moottoriöljyn ja öljysuodattimen vaihdon, sekä lisäsimme uusien öljyjen joukkoon RVS G4 toista käsittelyä varten. Jo muutaman sadan kilometrin jälkeen asiakas tuli käymään Aurinkotien Auton Naantalin toimipisteessä pakokaasujen mittauksessa – heittämällä läpi.

Sen sijaan, että olisimme lähteneet avaamaan suoraan moottoria, RVS-käsittelyn ansiosta asiakas säästi satoja euroja ja RVS aine jäi myös suojaamaan moottoria tulevilta kulutuksilta.